Film instruktażowy dostępny także na kanale
System EZD umożliwia ustawienie zastęp na czas naszej nieobecności. Zaleca się ustawienie stałego zastępstwa np. do końca roku kalendarzowego, aby w razie nagłej nieobecności w pracy, inny pracownik mógł wykonywać za nas czynności w EZD bez podawania mu hasła dostępu.
Nasz zastępca będzie pracował na naszym koncie „w zastępstwie”, co będzie odpowiednio w systemie odnotowane i widoczne z obiegu dokumentu koszulki.
Krok 1. Wybieramy ze strony głównej ikonę Ustaw zastępców

Krok 2. W polu Wybierz pracownika należy wpisać nazwisko pracownika, który ma nas zastępować. Po wpisaniu trzech pierwszych liter nazwiska pojawi się lista pracowników. Klikamy na wybrane nazwisko.
Krok 3. W wierszu poniżej wybieramy daty od kiedy do kiedy zastępstwo ma obowiązywać. Po upłynięciu tego terminu, zastępstwo zostanie automatycznie skasowane.
Krok 4. Wypełnione pola potwierdzamy przyciskiem
W widoku na głównej stronie pojawiła się nam informacja o liczbie ustawionych zastępców.

Klikając na napis Sprawdź zastępców pojawi się nam informacja, kogo ustawiliśmy już za zastępce.

Aby anulować ustawionego zastępce wcześniej niż ustalona data należy ponownie kliknąć z poziomu głównego ekranu w pole Ustaw zastępców. Następnie należy kliknąć czerwony krzyżyk przy nazwisku zastępcy, którego nie chcemy już obarczać tym obowiązkiem.
